Helpdesk

SP32-20130901-083054Mocht je het nog niet weten : Ik zit op een helpdesk.
Niet helemaal op de laagste trap binnen die sociale ladder maar op een niveau dat je ondersteuning moet bieden binnen en buiten je bedrijf, je de helpdesktool goed dient te beheersen (op applicatieontwikkelaars-niveau), de helpdesk-collega’s voorziet van juiste informatie en daarnaast een oogje dient te houden op dat het allemaal niet te veel uit de pas gaat lopen.
Het zorgt ervoor dat je het af en toe gewoon drukjes hebt, want alle vragen via telefoon, E-mail en fysieke bezoekers aan je buro dienen ook nog afgehandeld te worden.
Begrijp me goed : Ik ben het gewend, en het aard van het beestje is ook ondersteunend gericht, maar het leid er ook wel eens toe dat je aan bepaalde zaken niet toe komt.
Lastige applicatie-ontwikkeldingetjes kan je beter niet doen als er constant telefoon om je heen gaat, mensen met vragen binnen komen, mensen om je heen luidruchtig met elkaar communiceren, of je emailwaarschuwingen op-poppen.
Je kan je voorstellen dat je dan wel eens ongestoord wilt werken om ook dit soort dingetjes door te kunnen voeren.
En inderdaad : Het helpt. Dat ongestoorde werken.
Die 8 uur die ik er voor geschat had, was gepiept in minder dan 2.
Zonder gevaar dat de applicatie ergens in gebruik was, zonder luidruchtige communicatie om me heen , zonder bezoek aan mijn buro, zonder telefoon, zonder vragen en zonder pop-ups .
Heerlijk…

Deel het met je vrienden !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *